12.07.2011 - Radiocom pe „Agenda Digitală pentru România”



RADIOCOM pe „Agenda Digitală pentru România”

RADIOCOM a sprijinit, în calitate de Partener Oficial, Conferinţa „Agenda Digitală pentru România”, organizată de către Asociaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Informaţionale, în data de 11 iulie 2011, în Bucureşti. Conferinţa a reunit reprezentanţi de marcă din industria telecomunicaţiilor, precum instituţii ale statului, operatori şi companii de suport, care au dezbătut temele lansate de Agenda Digitală pentru Europa.

Comisarul european pentru Agenda Digitală, Neelie Kroes, prezent la eveniment, a subliniat importanţa armonizării strategiei de informatizare a României cu politica Uniunii Europene. De asemenea, la prima ediţie dedicată Agendei Digitale pentru România, a participat şi Valerian Vreme, Ministrul Comunicaţiilor, care a prezentat măsurile necesare pentru implementarea în România a acţiunilor prevăzute în Agenda Digitală pentru Europa.

Cristian Niţu, Preşedinte-Director General al RADIOCOM, a precizat, în cadrul celei de-a doua sesiuni plenare, axată pe tema Infrastructura de Comunicaţii pentru Guvernarea Digitală în România, faptul că va „susține preocuparea Ministerului Comunicațiilor şi Societății Informaționale în demersul său de atingere a obiectivelor Agendei Digitale”.

Agenda Digitală pentru Europa este una dintre cele şapte iniţiative-pilot ale Strategiei Europa 2020 adoptată de Comisia Europeană în 2010. Aceasta subliniază rolul esenţial pe care utilizarea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) îl are în realizarea obiectivelor Europei pentru 2020. Scopul Agendei Digitale este de a aduce beneficii economice şi sociale durabile prin intermediul unei pieţe unice digitale bazate pe Internetul rapid şi ultra rapid şi, de asemenea, pe aplicaţiile interoperabile.

De altfel, Cristian Niţu, a pus accentul pe „rolul decisiv pe care îl are RADIOCOM în orientarea României spre societatea bazată pe cunoaştere şi nevoia de acces la informaţie” şi a precizat coordonatele care definesc strategia RADIOCOM: „sporirea siguranţei şi a încrederii în Internet, accesul mult mai rapid la mijloacele de comunicare electronică, mai multe investiţii în infrastructură şi dezvoltare”.

RADIOCOM a investit în modernizarea serviciilor de comunicaţii electronice pe care le oferă, utilizând una dintre cele mai complexe infrastructuri din România, astfel încât, începând cu luna noiembrie 2010, au fost lansate serviciile broadband de tip WiMAX*, disponibile atât pentru persoane fizice, cât şi pentru segmentul de clienţi business.

În vederea tranziţiei la televiziunea digitală, procesul de dezvoltare şi modernizare a rețelelor publice de radiodifuziune și televiziune RADIOCOM continuă și în prezent. Astfel, s-au lansat două proiecte pilot pentru transmisii digitale: unul pentru televiziune- DVB-T**, în Sibiu şi Bucureşti, şi unul pentru radiodifuziune, T-DAB***, în Bucureşti.

RADIOCOM, marcă înregistrată a Societăţii Naţionale de Radiocomunicaţii S.A., este în prezent lider de piaţă în domeniul broadcasting-ului şi, în acelaşi timp, unul dintre principalii furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii electronice din România.

*WiMAX (Worldwide Interoperability for Microwave Access)
**Digital Video Broadcasting-Terrestrial
***Terrestrial-Digital Audio Broadcasting


Departamentul Comunicare Imagine