RADIOCOM – vizită de lucru în SUA, în contextul transformării digitale la nivel global


COMUNICAT DE PRESĂ


Bucureşti, 21.06.2022

RADIOCOM - vizită de lucru în SUA, în contextul transformării digitale la nivel global


       RADIOCOM prin Directorul general, participă, într-o vizită de lucru de două săptămâni în Statele Unite ale Americii, în cadrul unei misiuni socio-economice, în vederea identificării de noi oportunităţi de afaceri şi iniţierii unor parteneriate strategice, în contextul transformării digitale la nivel global.


       Partenerii tradiţionali ai RADIOCOM sunt companii de top din Statele Unite ale Americii.


       Misiunea socio-economică, "Shaping the future 4 a better 2 morrow" ("Modelând viitorul pentru un viitor mai bun"), este organizată, în perioada 17 iunie – 2 iulie 2022, de Grupul de Presă Media Uno în parteneriat cu Institutul Naţional de Statistică, cu sprijinul Ambasadei României din Washington şi al consulatelor din Los Angeles, New York şi Las Vegas.


       La invitaţia E.s. Andrei MURARU, Ambasador Extraordinar şi Plenipotenţiar al României în Statele Unite ale Americii, Dragoş C.-L. PREDA, Director general al RADIOCOM, a participat la recepţia “The U.S. – Romania Trade and Business Partenership” (Parteneriatul comercial şi de afaceri americano-român).


       Scopul acestei misiuni este consolidarea relaţiilor economice româno-americane în sectoare de interes bilateral, pe teme concrete, cu impact semnificativ asupra factorilor de decizie şi companiilor direct implicate. Printre companiile şi instituţiile care fac parte din delegaţie se numără C.N. Poşta Română, Romgaz, Depogaz, Consiliul Judeţean Ilfov, Consiliul Judeţean Neamţ, Primăria Cristian, Asociaţia Producătorilor de Energie Electrică – HENRO, Societatea pentru Administrarea Participaţiilor Statului în Energie (S.A.P.E. S.A.) etc.


       În cadrul evenimentelor, care au loc la Washington D.C., Los Angeles, Las Vegas şi New York, principalele aspecte vizate sunt schimbul de informaţii şi expertiză în vederea dezbaterii şi soluţionării unor probleme recurente, adoptarea şi aplicarea de noi soluţii şi metode tehnice în scopul eficientizării şi îmbunătăţirii performanţelor instituţiilor şi companiilor româneşti, precum şi câştigarea unui avantaj competitiv la nivel regional şi global.


       La întâlnirile bilaterale din Statele Unite ale Americii, Directorul general al RADIOCOM a deschis un dialog solid cu companiile strategice din portofoliul partenerilor clasici ai RADIOCOM, din Statele Unite ale Americii, pe subiecte înscrise şi în noua strategie a RADIOCOM pe termen scurt şi mediu, precum: digitizarea sectorului de radiodifuziune terestră - DAB+ şi DRM30; convergenţa tehnologică către o singură tehnologie de transport - IP; dezvoltarea de noi tehnologii terestre: IoT (ex. LoRAWAN), dar şi MVNO şi 5G; dezvoltarea de noi tehnologii spaţiale: servicii de bandă îngustă, IoT, radar spaţial, comunicaţii optice şi Quantum Key Distribution; eficientizarea sistemelor de transmisie existente - WiMAX, FO / DWDM / IP-MPLS şi îmbunătăţirea rezilienţei infrastructurilor existente, dar şi abordarea unor noi parteneriate cu SpaceX sau ComCast.


       "Sectorul IT&C din România are nevoie de rezilienţă şi sustenabilitate, iar extinderea parteneriatelor strategice cu entităţi din Statele Unite ale Americii, în contextul actualei transformări digitale, răspunde acestor necesităţi, conducând la creştere economică şi socială.


       Iniţiativa Grupului de Presă MediaUno pentru promovarea parteneriatelor româno-americane în domeniul socio-economic este o oportunitate pentru RADIOCOM în contextul valorificării pe deplin al potenţialului pe care compania îl are ca lider naţional în domeniul broadcasting-ului. " a precizat Dragoş C.-L. PREDA, Director general al RADIOCOM.

***


       RADIOCOM este lider în domeniul broadcasting-ului la nivel naţional, fiind principalul furnizor de servicii de broadcasting pentru posturile publice de radio şi televiziune, precum şi un jucător important în domeniul comunicaţiilor electronice.


       Pe termen scurt, mediu şi lung, compania îşi propune un plan strategic ambiţios în care sunt definite proiecte de dezvoltare care vor consolida poziţia de lider în domeniul de activitate, implementând noi tehnologii prin digitalizare, modalitate care va optimiza procesul funcţional operaţional şi eficienţa costurilor, inclusiv costurile cu energia electrică.