6.10.2011 – Agenda Digitală pentru România – eliminarea barierelor digitale



Agenda Digitală pentru România - eliminarea barierelor digitale

Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A. – RADIOCOM - a participat astăzi, la Iaşi, la a doua conferinţă organizată de Agora Group, „Agenda Digitală pentru Europa 2020”. Al doilea eveniment din această serie s-a desfăşurat la Hotel Unirea, sala Mezanin, începând cu ora 9.00.

Agenda Digitală pentru Europa 2020 reprezintă una dintre cele şapte iniţiative - pilot ale Strategiei Europa 2020 dezvoltată de către Comisia Europeană.

Obiectivul Agendei Digitale pentru Europa 2020 este trasarea unui parcurs în scopul de a fructifica la maximum potenţialul social şi economic al IT&C, în special al Internetului.

În cadrul conferinţei organizate la Iaşi s-a pus accent pe dezbaterea următorilor piloni ai Agendei Digitale pentru Europa 2020: Pilonul 4 „Internet de mare viteză” şi Pilonul 6 „Îmbunătă ţirea competenţelor digitale”, iar participanţii au dezbătut, în cadrul meselor rotunde, teme precum atragerea de fonduri europene şi încurajarea investiţiilor în sectorul broadband, crearea unui cadru European pentru profesioniştii din domeniul IT&C, în scopul creşterii competenţelor şi mobilităţilor acestora în Europa.

La eveniment, Sorin Iorguş, Consilier MCSI, a pus în discuţie importanţa implementării benzii largi pentru promovarea incluziunii sociale şi a competitivităţii în UE” (acţiuni specifice pilonului 4).

RADIOCOM - în calitate de lider în domeniul difuzării şi transportului programelor publice de televiziune şi radiodifuziune pentru piaţa din România susţine preocuparea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale în demersul său de atingere a obiectivelor Agendei Digitale.

Directorul Regional, Direcţia Radiocomunicaţii Iaşi, Iordache Popa, a anunţat participarea RADIOCOM la rolul decisiv pe care îl are orientarea României spre societatea bazată pe cunoaştere şi nevoia de acces la informaţie şi a adăugat faptul că Societatea îşi propune să propage beneficiile erei digitale în întreaga societate prin sporirea siguranţei şi a încrederii în serviciile de acces Internet.

De altfel, extinderea ariei de acoperire a serviciilor de comunicaţii electronice oferite, sporirea siguranţei şi a încrederii în Internet, accesul mult mai rapid la mijloacele de comunicare electronică, mai multe investiţii în infrastructură şi dezvoltare sunt coordonatele care definesc strategia RADIOCOM.

Echipa Comunicare Imagine RADIOCOM