RADIOCOM aniversează 29 ani
RADIOCOM aniversează astăzi, 1 iulie, 29 de ani de prezenţă pe piaţa de telecomunicaţii din România, fiind una dintre cele mai mari companii care activează în acest domeniu.
Pe parcursul celor 29 de ani, compania şi-a consolidat poziţia pe piaţă, devenind în prezent principalul furnizor naţional de servicii de broadcasting şi un jucător important în domeniul comunicaţiilor electronice.
Etapele succesive de dezvoltare şi retehnologizare a infrastructurii RADIOCOM au demonstrat performanţa întregii echipe de specialişti şi au permis o evoluţie continuă, adaptată cerinţelor în permanentă schimbare ale pieţei.
RADIOCOM pune accent pe serviciile oferite şi pe dezvoltarea unei relaţii de lungă durată cu clienţii şi partenerii săi, oferind calitate, profesionalism şi loialitate.
În prezent, compania parcurge o perioadă de transformări majore, fiind angajată în proiecte extinse de modernizare, în vederea creşterii competitivităţii şi diversificării serviciilor de broadcasting şi comunicaţii electronice oferite. Astfel, la finalul proiectului RADIOCOM va deţine una dintre cele mai complexe reţele hibride de radio şi fibră optică.
Unul dintre obiectivele strategice ale RADIOCOM este implementarea televiziunii digitale terestre în România, care va asigura o calitate superioară a transmisiei terestre free-to-air a posturilor publice de televiziune.
De asemenea, compania urmăreşte cu interes dezvoltarea radioului digital terestru în Europa şi susţine implementarea unei strategii de dezvoltare a radiodifuziunii digitale în România, atât în vederea creşterii calităţii recepţiei la nivelul populaţiei, cât şi a contentului.
RADIOCOM deţine propriul Centrul de Comunicaţii prin Satelit la Cheia-cel mai mare teleport din Europa Centrală şi de Sud-Est ce are în componenţă un HUB pentru transmisii de date, VoIP şi Internet. La începutul anului 2020, la Centrul de Comunicaţii prin Satelit CHEIA a fost instalat noul HUB-ul VSAT care suportă noile standarde de comunicaţii.
Cunoscută sub numele comercial RADIOCOM, Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A. îşi are originea în compania cu participare mixtă - de stat şi privată, înfiinţată în anul 1927, care de-a lungul timpului a fost reorganizată de mai multe ori.
Crearea în anul 1991, prin divizarea Rom - Post - Telecom, a Regiei Autonome de Radiocomunicaţii şi, apoi, în anul 1998, transformarea prin reorganizare în Societatea Naţională de Radiocomunicaţii S.A. au dat o nouă dimensiune şi identitate acestui sector din domeniul serviciilor de telecomunicaţii.